7. den - Mukačevo

8.7.2016 - Zakarpatí, Ukrajina

Dnešní den budeme trávit především návštěvou Mukačeva. Projdeme si centrum města a navštívíme jeho nejznámější dominantu hrad Palanok.

Ondra cestuje - Ukrajina, Mukačevo
Hrad Palanok

Vstáváme něco po osmé, dáváme snídani a kolem deváté už čekáme u kostela svatého Jurija na Marka s Lucii. Míša s Jožou se k nám nepřidávají a zůstávají v Užhorodu. Když Lucie a po ní i Marek dorazí, máme ještě zastávku ve směnárně a poté, už pokračujeme na autobusové nádraží. Než tam dojdeme, je potřeba se zastavit ve Vopaku, kde si ukrajinští nováčci nakupují především vzorky vodky (láhve velikosti 0,33 ml) a jídlo na cestu. Maršutky jezdí do Mukačeva každých 15 minut, takže není potřeba spěchat. Nakupujeme lístky usedáme do maršutky a po hodině jízdy vystupujeme v Mukačevu. Tady absolvujeme stejný program jaký jsme absolvovali s bráchou na vánoce loňského roku viz. zde.

Mukačevo - u sochy kominíka

Mukačevo - u sochy Cyrila a Metoděje

Mukačevo - radnice

Mukačevo - náborová kampaň do armády

Po návštěvě centra, tržnice jdeme na oběd do ověřené jídelny. Tentokrát je docela prázdná, takže není problém se usadit. Po chutném obědě se vydáváme ulicí Ilony Zrini konečně k hradu Palanok. Cesta k němu trvá pěšky cca 20 minut a z dálky není celou dobu vidět. Máme trochu problém najít cestu k hlavní bráně. Kupujeme vstupenky za 20 UAH (20 Kč) a jdeme dovnitř. Tam trávíme volnou prohlídkou asi hodinu. Kromě historických předmětů, je zde k vidění i početná přehlídka ukrajinských zástupkyň něžného pohlaví, které využívají každé zajímavější místo hradu k pořízení uměleckých fotografií.

Výhled na Mukačevo z hradu Palanok

O něco zajímavější výhled na Mukačevo z hradu Palanok

Hrad Palanok - děvočka modlící se za pořádného ženicha

O půl třetí hrad opouštíme. Lucie musí stihnout autobus do Čech, který odjíždí z Užhorodu v 19:20. To znamená, že se musíme co nejdříve dostat zpět. Proto od hradu místo procházky volíme cestu příměstskou maršutkou (jízdné 4 UAH). Ta nás naplněná až po střechu odveze do centra, z něhož jdeme na autobusové nádraží a autobus do Užhorodu. Do něj přijíždíme kolem páté hodiny. To je dost času dát si ještě 2 piva na zahrádce u Uže. Po nich jdu s Markem odprovodit Lucii na autobus a zbytek jde odpočívat na hotel. Po jejím odjezdu jdeme na večeři do Vertepu.

Užhorod - restaurace Vertep na Korzu

Den zakončujeme návštěvou Vopaku a degustací vodky na pokoji.