Bavorsko - 1.den Mnichov

29.4.2017 - Mnichov, Německo

Prodloužený první květnový víkend přímo vybízel k nějaké cestovatelské aktivitě. Volba nakonec padla na německý Berchestgaden a Mnichov. Společnost na cestě mi bude po celou dobu dělat Žanet.

Ondra cestuje - Bavorsko, Mnichov
Mnichov - Olympijský stadion

Sraz jsme měli brzo ráno na hlavním nádraží v Praze odkud vyjíždí autobus společnosti LEO Express do Mnichova. Já dorazil vlakem z Mladé Boleslavi. Žanet Regiojetem z Ostravy. I když jsem trochu bloudil při hledání místa, ze kterého autobus odjíždí, tak jsme se nakonec včas potkali a zanedlouho vyjeli černým autobusem směr Mnichov.

Do Mnichova dorážíme na čas kolem třinácté hodiny na centrální autobusové nádraží, které se nachází kousek od hlavního vlakového. Prvním naším úkolem je dojít na vlakové nádraží a tam si koupit v automatu celodenní jízdenku pro Mnichov, která platí pro všechny typy veřejné dopravy od S-Bahnů až po tramvaje (pro naše účely to byla nejvhodnější skupinová jízdenka pro Innenraum – zóna 1, Ringy 1-4, platnost do 6:00 následného dne) a potom se S-Bahnem vydat do míst, kde se nachází náš hotel. První bod jsme zvládli celkem s přehledem. Problém nastal při nákupu jízdenky, kdy nám všechny automaty odmítaly brát kreditní karty. Vypozorovali jsme, že chyba nebyla asi na naší straně, protože karty to nebralo ani místním. Proto nezbylo nic jiného než vytáhnout hotovost a 12,60 Eur zaplatit hotově. Nyní je potřeba najít nástupiště S-Bahnu (vlakové spoje na způsob našich Esek). No byl to trochu oříšek. Z 36 nástupních hran, jenom ta S-Bahnová nebyla nikde vyznačená, a tak jsme trochu bloudili. Věděl jsem, že linka je podzemní a to nás nakonec na správné nástupiště dovedlo.

Mnichov hlavní nádraží - Podzemní nástupiště S-Bahnu (foto Žanet/Darkmoond)

Linkou S7 jedeme do stanice Harras. Z ní už je to jen kousek do do našeho hotelu Creo Munich City.

Mnichov - hotel Creo Munich City (foto Žanet/Darkmoond)

Ubytujeme se, dojdeme nakoupit jídlo na 3 dny do nedalekého Lidlu (v neděli a sváteční pondělí jsou obchody zavřené) a poté už se vydáváme objevovat Mnichov. Přáním Žanet bylo navštívit místní kostely. A tak jsem ji nemohl vzít nikam jinam než do největšího svatostánku ve městě a to Alianz arény, které je domovem veleúspěšného fotbalového celku Bayern Mnichov. Jdeme tedy od hotelu zpět do stanice Harras, kde jsme předtím přijeli z hlavního nádraží. Nevyužijeme nyní S-Bahn ale linku metra U6, která vede přímo ke stadionu.

Mnichov - Souprava metra (foto Žanet/Darkmoond)

Po asi dvaceti minutách jízdy dorážíme na místo (stanice Fröttmaning). Ke stadionu se dá dostat opravdu blízko, dokonce tak blízko, že vidíte i tribuny a fotbalový trávník uvnitř stadionu. Taky zde nesmí chybět prodejná suvenýrů „Bayeren megastore“.

Mnichov - AlLianz aréna

Mnichov - Uvnitř Allianz arény

Mnichov - Depo metra ve stanici Fröttmaning

Mnichov - Stanice Fröttmaning

Stadion bychom měli. Ze stadionu se vracíme zpátky na metro a vydáváme se směrem na Olympijský park a nedaleký BMW welt. Tam už přímá linka nevede a tak je potřeba dojet na stanici Münchner Freiheit a přestoupit na linku U3. Je velice zajímavé, že přestupovat mezi linkami se dá v rámci jednoho nástupiště a povětšinou tak není nutné dělat dlouhé pěší přesuny jako v Praze nebo Kyjevě. Pokračujeme obstarožní soupravou metra až dorazíme do stanice Olympiazentrum. Vyjdeme ze stanice a nikde nevidíme výškovou čtyřválcovou budovu, charakteristickou pro hlavní sídlo BMW a ani známky toho, že se zde někde nachází BMW welt. Dokonce nepomáhá ani mapa okolí, která je součástí každé stanice metra. Usuzujeme, že jsme na špatné stanici a rozhodujeme se popojet na další zastávku. Když ani tam není nic co by připomínalo BMW, tak se pomalu loučím s myšlenkou, že toto místo dnes uvidím. Nicméně rozhodujeme se přeskočit sídlo BMW a skrze bývalou Olympijskou vesnici a její park jdeme k hlavnímu Olympijskému stadionu, ve tvaru beduinského přístřešku.

Mnichov - Olympijská vesnice a přilehlý park

Když dorazíme na dohled střechy onoho stadionu, tak se nám v dáli vyjeví výšková budova ředitelství BMW a my tak opět měníme plány a jdeme rovnou k ní.

Mnichov - Budova ředitelství BMW

Mnichov - Vysílač u Olympijského parku

Mnichov - Budova BMW Weltu

Nakonec dojdeme do míst, kde jsme původně vystoupili z metra a nic jsme neviděli. Nicméně už víme, kde je vchod do BMW weltu, a tak vyrážíme. BMW welt je jakýsi větší showroom, kde jsou prezentovány všechny značky a produkty, které jsou pod BMW produkovány. Takže zde kromě ukázek aut značly BMW najdete i motorky a modely značky Rols Royce a Mini. Vstup do BMW welt je zdarma. Z něj si můžete zaplatit i prohlídku muzea (vstupné 10 Eur) nebo přímo továrnu. My zůstali i kvůli pokročilejšímu času jen u BMW weltu.

Mnichov - BMW Welt

V BMW weltu trávíme asi 20 minut. Poté už se konečné vydáváme k Olympijskému parku.

Mnichov - Cesta k Olympijskému parku

Mnichov - Poslední pohled na BMW Welt

Kromě zmiňovaného architektonického skvostu v podobě olympijského stadionu a plaveckého bazénu, se zde nachází nádherný park z jehož vrcholu můžete pozorovat celý Mnichov a my měli dokonce to štěstí, že jsme zahlédli i vrcholky alp.

Mnichov - Olympijský park (foto Žanet/Darkmoond)

Mnichov - Olympijský park

Mnichov - Pohled na město a Alpy v pozadí

Po osmé večerní opouštíme park a metrem se přesouváme na hlavní nádraží, kde se rozhodneme povečeřet. Do centra se nám z důvodu, abychom se měli na co těšit v pondělí, nechce a tak za vděk vezmeme nedaleký Burger king. Po typicky německé večeři se vracíme S-Bahnem zpět na pokoj a jdeme spát. Zítra nás čeká Berchestgaden a výstup na Orlí hnízdo.

Stránky společnosti Leo Epress
Oficiální stránky mnichovského organizátora veřejné dopravy