Adventní Londýn 2

2.12.2018 Anglie

Druhý den v Londýně se toho pokusíme stihnout co nejvíce. Navštívíme Trafalgarské náměstí, trhy na Covent Garden, Čínskou čtvrť, Piccadilly Cirkus a ulici Oxford Street.

Ondra cestuje - Cestopis Londýn
Londýn - Double decker s London Eye (foto Žanet)

Vstáváme zase tak kolem osmé a někteří vypadají po včerejší akci ještě trochu společensky unavení. Sbalíme všechny věci, protože už se sem vracet nebudeme a vyrážíme na metro. Vystupujeme u Westminsterského paláce a po mostě překonáme Temži. Tam nakoupíme suvenýry, které jsou tam zatím nejlevnější, co jsme viděli (nakonec nejlevnější byly na Oxford street).

Londýn - Čtvrť Willesden (foto Žanet)

Londýn - Westminsterský palác (foto Žanet)

Londýn - London Eye (foto Žanet)

Poté jdeme po Parliament Street a Whitehall na Trafalgarské náměstí, které na mě působí docela šedivým dojmem.

Londýn - Trafalgarské náměstí (foto Žanet)

Londýn - Kostel sv. Martina (foto Žanet)

Projdeme si náměstí a pokračujeme k bazaru Covent Garden. Bohužel se tu prodávají jen obyčejné vánoční cetky, takže prodejnu čerstvého masa bez chladniček a podobné propriety ala Ukrajina očekávám marně :D.

Londýn - Covent Garden (foto Žanet)

Je čas oběda, tak se přesouváme do Čínské čtvrti s očekáváním, že se tam levně najíme. Úplně levné to nebylo, ale na Londýn to byly ceny příznivé.

Londýn - Čínská čtvrť

V tomto okamžiku se nám čas již nachýlil, tím pádem musel být zbytek stihnutelného programu jako z rychlíku. Tím pádem jsme proběhli Piccadilly Cirkus, známý svými velkými obrazovkami.

Londýn - Piccadilly Cirkus (foto Žanet)

Poté jsme se uličkami protloukali až na Oxford street. Tam se na nás vyvalily davy lidí, kterými jsem se museli probít až k Primarku. Tam jsme udělali druhou nákupní zastávku, a to především pro vánoční svetry.

Londýn - Regent Street (foto Žanet)

Londýn - Oxford Street

Nyní už jsme se směřovali na Baker Street, ze které nám měl jet autobus na letiště. Než jsme tam došli, tak jsme procházeli uličkou, kde devadesát procent zaparkovaných aut bylo značky Porsche. Zbylých deset už byly jen Mercedesy a BMW. V místním Tescu utratím zbylé Libry a poté pelášíme na Baker Street, abychom zjistili, že tato ulice je jednosměrná a asi z ní náš autobus nepojede. Naštěstí jsme potkali Martina, který už stihnul zjistit, že zastávka Baker street je na sousední ulici Gloucerster Place. Drama zažehnáno a zastávka úspěšně nalezena. Sedáme do autobusu a jedeme na letiště. Pohodlné sedáčky opět zapříčiní že většinu cesty prospím (jede se asi hodinu). Na letišti počkáme na check in, odbavíme zavazadla a jdeme na bezpečnostní kontrolu. Kupodivu při odletu z Británie neprocházíme žádnou pasovou kontrolou a jsme vpuštěni rovnou ke gatu. Letadlo odlétá a do Prahy přilétá na čas. Rozloučíme se s Verčou sedneme na autobus do Divoké Šárky a poté už si to autem míříme do Mladé Boleslavi a zakončujeme tím víkendový Londýnský sprint.

Letecká společnost Wizz air
Autobusová společnost National express
Airbnb
Transport for London (londýnská MHD)