Rusko 20 - Vladivostok

8.8.2019 Rusko

Druhý den ve Vladivostoku navštívíme přilehlý Ruskyj ostrov. V půl šesté pak nasedneme na vlak a vydáme se do Chabarovsku, odkud nám druhý den letí letadlo do Moskvy.
Ondra cestuje - Rusko, Cesta vlakem do Vladivostoku, Vladivostok
Vladivostok - Primorskyj oceanium na Ruském ostrově

Na ráno jsme si naplánovali celkem brzké vstávání, jenže neustále lilo jako z konve, tak jsme si pospali až do desíti. Vladivostok si budu hlavně pamatovat jako města s obrovskou vlhkostí. Všechno mokré oblečení, které jsme přes noc sušili bylo snad ještě mokřejší a celý dnešní den se mi nepřestaly mlžit brýle. Sbalili jsme si, batohy jsme nechali na hostelu, kde nám je hlídal mongolský vyhlížející Rus z Chabarovsku, kterého zdobily poslední dva zuby, které byly navíc ze zlata. Sedáme na autobus, který nás povozí po celém Vladivostoku a po hodině jízdy nás vyloží na Ruském ostrově, poblíž oceánia, což byl cíl naší cesty. Ruský ostrov jako takový je velice pěkný protože je celý zelený a omývaný mořem. Celkově si na něm připadáte, že jste na konci světa, protože za sebou máte celé Rusko a před sebou jen Východnní moře. Ostrov sloužil jako ochranný bod města o čemž svědčí i veliké množství přímořských opevnění, které už se dnes nepoužívají. Jedna z nich se nachází i v oceániu a tak si ji jdeme prohlédnout.

Vladivostok - Vstupní brána do oceania (foto Žanet)

Vladivostok - Ochranná pevnsot č. 8 (foto Žanet)

Z pevnosti jdeme rovnou k hlavní budově oceánia. Dovnitř nejdeme jenom si projdeme okolí a zbude nám tak akorát čas smočit nohy v moři a jít zpět na autobus, kde využíváme bezplatného shuttle busu, který pendluje mezi vstupní bránou a hlavní budovou oceania.

Vladivostok - Primorskyj oceanium na Ruském ostrově

Vladivostok - Ruskyj most

Vladivostok - Rychle smočit nohu a hurá domů

Vladivostok - Primorskyj oceanium, hlavní budova (foto Žanet)

U zastávky jsme ještě udělali fotku Ruského mostu, jenž se pyšně tyčí na dvou tisícové Rublové bankovce. Poté sedáme na maršrutku a necháváme se odvézt zpět do centra města. Skočíme ještě na oběd do Stolovaji, zajdeme si nakoupit do supermarketu a koupíme si k večeři i tradiční pokrm Pjance. Což jsou kynuté knedlíky plněné masem a zelím. Ale okořeněné, tak že je to skutečná delikatesa.

Vladivostok - Ruskyj most

Vladivostok - Maršrutka směr centrum

Vladivostok - Oběd

Na Chabarovsk (foto Žanet)

Vyzvedneme batohy a běžíme na nádraží. V malém zákoutí namícháme vodku s džusem a jdeme na nástupiště. Při odbavování chce po nás průvodčí vytištěné jízdenky. Já zmaten tím, když jsem kupoval lístky do Vladivostoku až v Rusku, tak tvrdím, že nemáme a ukazuju mobil. Tak nám průvodčí říká, že si to máme nechat vytisknout v nádražní budově nebo počkat až ji přinesou seznam. Po pěti minutách čekání si uvědomím, že tyhle lístky vlastně vytištěné mám. Dobrý trapas. Průvodčí si o nás hned udělá obrázek, že jsme dva retardi, co neumí pořádně rusky a je z nás docela nervózní. Zvláště, když počítá lidi a vidí, že Žanet chybí, protože je na záchodě. V našem spacím oddíle s námi jel starší ruský pár z Chabarovsku, který se vracel z každoroční dovolené trávené na plážích Vladivostockých. Konverzaci jsme vedli až do okamžiku, kdy se šlo spát. Někdy ve dvě ráno mě budí ochranka vlaku cosi mi v ruštině vypráví a ukazuje na přihrádku, kde mám zastrčený mobil. Asi chtěl ať si ho schovám. Touto storkou dnešní den končí. Zítra se probudíme v Chabarovsku a letem přes celé Rusko se vrátíme do Moskvy.