Type Here to Get Search Results !

1.den - cesta do Polska a Katovice

27.9.2016

I když jsem podstatnou část svého života žil poblíž polských hranic, tak jsem Polsko pořádně nikdy neprocestoval. Původní plán vyrazit tam o prázdninách mi nevyšel, tak jsem se rozhodl využít ještě stále pěkného počasí a státním svátkem prodlouženého záříjového víkendu. Můj plán byl následující. Nočním vlakem se z Katowic přepravit na sever, kde jsem během dvou dnů chtěl navštívit poloostrov Helská kosa a tzv. trojměstí (Gdyně, Gdaňsk, Sopoty). Poté byl v plánu přesun do Krakowa, kde jsem chtěl navštívit solný důl ve Weličce, Osvětim a zbude-li čas tak město samotné.

Na cestu jsem se vydal ve středu odpoledne, kdy v Kolíně nasedám do vlaku ČD EC Praha směrem do Warszavy, který využiji jen do Katovic. Jelikož vlastním IN 100, tak mám zakoupenu jen akční jízdenku ČD z Bohumína do Katovic, kterou si ještě musím potvrdit na české straně, kvůli platnosti na straně Polské (Poláci nenačítají české kódy z jízdenek a jako důkaz že je jízdenka platná slouží právě potvrzení od Českého průvodčího). Po příjezdu do Bohumína dojde k odpojení částí vagónů a změně lokomotivy za Polskou. Poté už pokračujeme v opačném směru jízdy přes hranice, kde první zastávkou jsou hned přeshraniční Chalupki, která byla naposledy rekonstruována snad za dob Rakousko Uherska. Od Chalupek však ji jedeme po nově zrekonstruované trati na, které vlak razantně přibrzďuje před každým železničním přejezdem, takže je to jako na houpačce. Symbolem toho, že už jsem v Polsku je klimatizaci nasáta vůně černouhelného kouře, který vychází z komínů rodinných domu, nacházejících se podél trati. O tom, že cesta není cestujícími příliš využívaná svědčí i nechápavý výraz průvodčí, při kontrole mé jízdenky. Všehovšudy nás sedí ve vagónu asi 5.

Kolem osmé večerní přijíždím do Katovic a jelikož zde mám dvě hodiny čas na přestup, tak se vydávám na prohlídku večerního centra města. Konkrétní cíl vytyčený nemám, a tak se různě potloukám uličkami až najednou dojdu, k budově o které si z dálky myslím, že to je fotbalový stadion GKS Katowice. Mýlím se a objevuji se u nějakého bussines centra s velice zajímavou architekturou. Jednak je tu již zmíněná budova připomínající stadion a dále je tu budova na jejíž střeše se nachází volně přístupný park a pěkný výhled na noční Katovice.








Pohled na noční Katovice



Katovice - noční ulice


Po nafocení všeho okolo se vydávám zpět k nádraží. Nádraží v Katovicích je nově postavené a hodně připomíná styl německých Banhof city, kde se jedná o jeden veliký obchodní dům a nádraží v jednom. Jelikož mám ještě dostatek času, tak se poohlídnu jaký sortiment se v Polsku nabízí. Když zjistím, že velice podobný jako u nás, tak si to zamířím, k čekárně, kde ještě asi půlhodinky pozoruji ruch na nádraží do doby než dorazí můj noční vlak do Gdyně. Když se čas nachýlí, jdu na nástupiště kde po několika minutách přijíždí můj vlak. K mému velkému překvapení jen o třech vagónech. Můj lůžkový vagón je hned za lokomotivou. Průvodčí provede kontrolu mé jízdenky hned před nástupem a pak už jen stačí najít své spací kupé, které je zatím prázdné. Po chvilce už se ale plní dalšíma dvěma spolunocležníky z Polska. Oproti jízdnímu řádu vyjíždíme s 15ti minutovým zpožděním a já po nějaké době usínám. Zítra mě čeká město Gdyně a Helská kosa.

Užitečné odkazy:

České dráhy
Stránky polské dálkové železnice


Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Below Post Ad



Add sense