Gruzie 7 - Batumi a návrat domů

27.9.2018 Gruzie

Závěrečný den v Gruzii zakončíme na pláži v Batumi. Před cestou do Kutaisi si dopřejeme gastronomický zážitek v jedné z místních restauracích a poté už se letecky vydáme zpátky do Čech.

Ondra cestuje - Cestopis Gruzie, Batumi
Batumi

Na nás dnes vstaneme docela brzo. Zabalíme všechny věci a po desáté opouštíme hotel. Jdeme rovnou na to samou pláž co včera. Po cestě počítám Priusy, kterých zde jezdí požehnaně a na jedné ulici jich napočítám snad deset. Je slunečno a teplo. Ideálně na koupání a o mnoho lépe než včera.

Batumi - Hotel Domna (foto Žanet)

Batumi (foto Žanet)

Batumi

Okoupeme se a ve dvanáct usoudíme, že bychom měli jít. Projdeme promenádou a jdeme do míst, kde jsme byli včera vyložení, protože potřebujeme do info centra poptat se, jak se dostaneme do Kutaisi, protože nemáme nic zjištěno.

Cestou narazíme na pěknou restauraci Sanapiro, kde to zakotvíme. Objednáme si Ostri a Chinkali a necháme Marka ať tu počká, než se udělá jídlo. My jdeme mezitím do info centra zeptat se na Mašrtuku. V info centru nám řeknou, že Gregorian bus jede k našemu letu ve 13:00. To je trochu blbé, protože je 12:45 a my máme objednaný oběd. Tak se zeptáme odkud jedou maršutky. Jedny nedaleko odtud a druhé z vlakové nádraží, které je od centra poměrně vzdáleno. Poděkujeme a jdeme zpět za Markem. Jídlo ještě nedonesli, ale za chvíli se již servírovalo. První bylo Ostri, což je něco jako guláš, ale když se servíruje, tak docela efektivně bublá. Já si dal s Žanet ještě na rozlučku Chinkali.

Batumi - Ostri (foto Žanet)

Batumi - Chinkali (foto Žanet)

Po jídle dlouho čekáme na placení, protože číšník nepochopil, že chceme platit. My se tak pomalu ale jistě dostali do časové tísně. Počty byly neúprosné. Letadlo letí v šest na letišti musíme být ve čtyři a budou dvě hodiny a my nevíme, kdy nám to jede. Cestou na mašrutku ještě v rychlosti vletíme do supermarketu nakoupit zbytek suvenýrů a pak už letíme na seřadiště. Tam si nás hned odchytí naháněč, který nás neodvede k dodávce, ale minivanu. Za tento luxus si naúčtují 25 Lari (běžná cena mašrutky je 10), ale my jsme v časové tísni, tak bereme vše. Je ale nutno počkat, než se naplní. To se stane tak do patnácti minut a my se vydáváme na cestu. Jenže po pár kilometrech přijíždíme ke krajnici, protože jsme zase zapomněli pasažéra, který naštěstí za pár minut dorazil v další maršutce.

Odjezd z Batumi (foto Žanet)

Tímto začíná naše zběsilá jízda, kdy řidič jede opět jako prase a předjíždění kamionů v obci rychlostí kolem 100km/h pro něj není problém. Naštěstí ve zdraví, přijíždíme na letiště včas a dokonce s časovým předstihem, protože letadlo má zase zpoždění. Potkávám se zde s kolegou z práce, který tady taky byl na dovolené. Dozvídám se, že on stejně jako Marek získal pro dnešní let Wizz priority zdarma. Což mě naštvalo, protože já věrný zákazník této firmy nikoliv. Později jsem se dozvěděl, že dnes dostal Wizz priority snad každý kromě nás.

Kutaisi - Hlavní letištní budova(foto Žanet)

Přestože máte elektronický Check in, tak se musíte jít stejně odbavit, protože vás bez místního palubního lístku ochranka nepustí dále. Nám tady i zabaví batohy do podpalubí. Kdybych se stoprocentní jistotou věděl, že se tak stane, tak alkohol nakoupím v obchodě a nenechám si to až na vysokoletištní přirážku v Duty Free shopu. Poté už jen čekáme na naše zpožděné letadlo z Larnacy.

Nachvamdis Gruzie (foto Žanet)

Let proběhne bez problému a do Prahy přilétáme po desáté hodině. Do Boleslavi už nám nic nejede, takže přespáváme v Praze a tím zakončujeme naše podzimní putování po Gruzii.

Závěrem jako bonus přidávám trochu gruzínského folklóru.