Rusko 9 - Jekatěrinburg

25.7.2019 Rusko

První ráno v Jekatěrinburgu jsme trochu podcenili časový posun +2 hodiny a bez nataženého budíku jsme se probudili až v jedenáct hodin. Ze snídaně se rázem stal oběd a jelikož jsme včera objevil kouzlo ruských levných vajec, tak dnešním dnem startuje ruský snídáňo-vajíčkový maraton. Aneb když je deset vajec za 14 Kč.
Ondra cestuje - Rusko, Jekatěrinburg
Jekatěrinburg - Sevastyanovův dům

Po snídáno-obědě jdeme směrem na vlakové nádraží, u kterého se rovněž nachází i nádraží autobusové. Naším cílem je monument symbolizující hranici mezi Evropou a Asií u vesnice Pervouralsk. Na Pervouralsk se kupují jízdenky v pokladně číslo 2. Tu ovšem hledáme marně v budově nádraží, protože se nachází mimo něj ještě před hlavním vstupem do budovy.

Jekatěrinburg - Venkovní pokladna pro autobusy směr Pervouralsk (foto Žanet)

Jekatěrinburg - Autobusové nádraží (foto Žanet)

Lístky sice máme, ale stále netušíme, kde máme vystoupit. Existují totiž monumenty dva. Jeden novější u dálnice a starší u Pervouralsku. Jenže z návodu na wikitravel není úplně, o kterém se vlastně mluví a my si celou dobu myslíme, že jedeme (je popisován) na ten nový. Ten je kousek za městem a autobus u něj nestojí. Zkoušíme přemluvit řidiče ať nám tam zastaví, ale je protivný a neochotný. Poté se nás ujmou místní. Vysvětlí nám, kde máme jet, resp. že máme jet na ten vzdálenější, a dokonce jdou přemluvit řidiče ať nám u něj zastaví. Opět marně. Nakonec se nás ujme další týpek. S ním vystoupíme na začátku Pervouralsku a taxíkem co si objednal nás hodí k 1 km vzdálenému monumentu. Peníze za to nechce a přátelsky se s námi rozloučí.

Pervouralsk(foto Žanet)

Pervouralsk - Náš zachránce (foto Žanet)

Tady je tedy návod, jak se dostat ke staršímu monumentu. Koupit lístek na autobus do Pervouralsku (jezdí co půl hodiny). Lístek koupíte ve venkovní pokladně před vchodem. Autobusem jeďte až do Pervouralsku a na začátku města vystupte. Dejte se zpátky a pokračujte po levé silnici ne tou, po které jste přijeli. Pak jděte asi kilometr rovně a jste u monumentu.

Pervouralsk - Hranice mezi Evropou a Asií

Vyfotíme monument ze všech stran a přemýšlíme co dále. Mapy.cz ukazují pěšinu přes les k dalšímu monumentu (hraniční monument Transibiřské magistrály), u kterého je i vlaková zastávka. Kontroluji aplikaci RZD a za hodinu a půl by měla jet električka do Jekatěrinburgu. Úvodní nadšení z kvalitní stezky pominulo a rozhodli jsme se, že bude lepší se vrátit po stejné ose, jak jsme sem přijeli. Vracíme se tedy zpátky do Pervouralsku a čekáme až pojede nějaký autobus. Čekání si krátíme podporou místního podnikatelského prostředí koupí dvou šaurm.

Prašnou cestou zpět do Pervouralsku (foto Žanet)

Pervouralsk - Zasloužený oběd z místní produkce

Jakmile autobus značky Kia dorazí, tak u řidiče koupíme 2 lístky a jedeme zpět do Jekatěrinburgu.
Je ještě dost času, tak zbytek odpoledne využijeme k prohlídce města. Nejdříve nakoupíme a poté se vydáváme po Sverdlově ulici, což je jakýsi hlavní bulvár. Dojdeme k Chrámu Všech svatých na krvi a sousednímu chrámu v čest Vozneseniya Gospodnya. Tam nám paní v angličtině a zadarmo dá výklad o kostelu. Původně jsem čekal zase nějakou zlodějnu, ale nakonec paní mile překvapila.

Jekatěrinburg - Chrámu v čest Vozneseniya Gospodnya (foto Žanet)

Jekatěrinburg - Chrám na krvi (foto Žanet)

Projdeme kolem Chrámu na krvi a ocitáme se na začátku přehrady řeky Isset u Sevastyanova domu.

Jekatěrinburg - Sevastyanovův dům (foto Žanet)

Na druhém konci přehrady se zdržíme u pouliční rodinné kapely a poté pokračujeme na náměstí 1905 roku, které vévodí socha Lenina a radnice města.

Jekatěrinburg - Radnice (foto Žanet)

Dojdeme k obchodnímu domu Pasáž, kde nakoukneme do supermarketu a poté pokračujeme ulicí Vaynera, kde se nachází různé sochy včetně sochy Michaela Jacksona.

Jekatěrinburg - Vaynerova ulice(foto Žanet)

Jekatěrinburg - Vaynerova ulice a král popu (foto Žanet)

Od Michaela Jacksona pokračujeme k Dendrologičesiskému parku a poté k památníku/zdi Beatels.

Jekatěrinburg - Dendrologičský park (foto Žanet)

Jekatěrinburg - Zeď Beatels (foto Žanet)

Kousek od památníku se nachází památník qwerty klávesnice, ale trošku na něj zapomeneme a nejdeme tam. Místo toho směřujeme zpět přes park Plotinka. A za západu slunce podél promenády u přehrady až k našemu hostelu.

Jekatěrinburg - Park Plotinka (foto Žanet)
K večeři poslouží opět menu ve stylu vejce na sto způsobů a po koštu vodky jdeme spát.